torsdag den 26. marts 2009

Så glad, så glad!

I dag var jeg lige henne og tale med en kollega, og da jeg kom tilbage til min egen plads igen, havde klasselæreren ringet og lagt en besked på telefonsvareren, at jeg skulle ringe tilbage. Uha-uha. ..

Det lykkedes med bævende hjerte lidt senere at fange hende i et frikvarter. Jo - men hun ville da bare sige, at hun havde lavet en læseprøve på vores ene søn i går. Og siden maj sidste år har han forbedret sig 100%! Hvis han havde gået i 1. klasse havde han ligget i de øverste 2% af klassen! Og så er jeg JUBLENDE lykkelig, selvom han går i 2. klasse - for det betyder, at han er rigtig godt på vej, og at han bare skal have endnu mere tid, og så skal vi nok komme op på klasse-niveauet! YES!!

Så al den læsetræning, og alle de bogstavlege, og alle de ordkort, og ekstra-timerne med dansklæreren har slet ikke været forgæves! Han skulle bare bruge lidt mere tid end de andre hurtiglæsere i klassen - og det har han heldigvis kunne få lov til at få, takket være den lille og trygge skole han går i. I efteråret gik dansklæreren helt tilbage med ham, gav ham 1. klasses læsebøger og 1. klasses skriftlig danskbøger, og det har givet pote. Han fik lov at sætte farten ned, få tingene ind i sit eget tempo, så han kunne følge med, og nu rykker han.


Ja, jeg er stolt i dag!

Ingen kommentarer: