torsdag den 3. september 2009

Giv mig lige en pause ...

Jeg er bare så glad for, at jeg ikke drikker - for så havde jeg slået mig på flasken. Jeg er bare så glad for, at jeg ikke ryger, for så havde der stået en tyk, grå os ud af alle sprækker i huset. MEN desværre har jeg ingen holdning til mørk chokolade ... sååååå ... øhhhh ... gad vide om jeg stadig kan være i kjolen, når jeg nu skal til bryllup på lørdag?

Men ja - det er nogle meget pressede uger vi har været igennem - det er ligesom bare gået ud i et uden mange pauser til lige at trække vejret i, og det er bare ikke godt. Hvordan kan det være, at jeg på en uge måtte bruge fire aftner på skolen? Forældremøde, bestyrelsesmøde, klasse-social-komsammen og loppemarkedskomité - og vupti der røg den uge!
Næste uge er jeg bortrejst på kursus, så det glæder jeg mig vældig meget til, men samtidig efterlader jeg jo manden alene hjemme med fire børn - og det ved jeg jo godt, hvordan det føles! Men så er det dejligt, at vi er så velsignede med bedsteforældre, der stiller op, når det brænder på.

Men midt i al denne jammer, så skete der noget meget godt i går. Jeg har nu i to måneder ledt efter sko til den føromtalte bryllupsfest. TO MÅNEDER! Jeg har været i samtlige skobutikker i Lyngby, Lyngby Storcenter, Field's og Holte. Jeg har sågar haft en veninde til at tjekke i Roskilde for mig også. Men tænk sig, at man ikke kunne finde et par højhælede (ikke alt for høje!), pæne, ikke-blanke guldsko! Jeg var lige ved at tro, at jeg måtte til Vejle for at få dem. Men i min desperation i går gik jeg ind i den lokale skobutik her i Nærum - og hvad finder jeg så? De sko, som passer helt perfekt! Og at de så er sat 500 kr. ned gør jo heller ingen ting.
Føler man sig bare lidt dum over, at man har fartet land og rige rundt til ingen verdens nytte? Ja! Men så kan man jo lære det: Det betaler sig at handle lokalt!

Anne-May - nu også med guldsko!



Ingen kommentarer: