torsdag den 28. maj 2009

Er jeg så kannibal?

Så skete det, at jeg igen har fået lov til at blive et år ældre. Det er jo i sig selv en opmuntrende tanke, og selvom jeg fik mange kommetarer der gik på min fremskredne alder og et snart afsluttet årti, må jeg sige, at jeg vælger at se hver dag som en gave. Når man gør det, bliver det en glæde at kunne sige, at man har fået endnu et år lagt til sit liv.

Dagen bød på morgenvækning, flagsvingning, dynehygge og smækkys fra fire drenge og deres far. En af gaverne var en pung, som jeg selv fik lov til at gå ud og købe, efter jeg havde indtaget frokost med manden.

Ved caféen hang denne plakat:



Hvad kan man sige???? Wok med vegetar???? Hvilken slags vegetar? Køer, giraffer og flodheste er mig bekendt vegetarer, men der findes også mennesker, der er det. Ud fra prisen må man dog konkludere, at en vegetar er billigere end både kylling og okse.

Trods usikkerheden om vegetarens oprindelse tog jeg chancen. Jeg var dog lige ved at klage til tjeneren, for jeg fandt ingen vegetar i min wokret. Og smagsoplevelsen kunne også have været bedre, hvis de havde nøjedes med halvdelen af soyasaucen. Min misundelse over mandens lækre mozarella og pesto sandwich stod åbenbart så tydeligt i mine øjne, at han storsindet tilbød mig at vi kunne bytte tallerken, da vi var halvvejs igennem.

Det store spørgsmål står blot tilbage. Er jeg kannibal nu??!!

Ingen kommentarer: