tirsdag den 21. oktober 2008

Legoland

Den altid økonomibevidste Farmor havde fundet ud af, hvor der kunne skaffes gratis børnebilletter til Legoland, og så drog storfamilien afsted! Og tju-hej hvor det gik. Jeg opgav ganske at følges med de ældste af mine børn, og var i virkeligheden godt tilfreds med, at jeg har en søn, der stadig synes at det fedeste i Legoland er at gå rundt og se på Mini-land og alle togene og bådene og bilerne, der kører rundt! At hænge på hovedet med 80 km i timen er ikke lige noget for mig ...

Og jeg skal love for, at der blev kigget på tog den dag! Hvor stort er det ikke at stå på en bro, hvor togene kører ind under. Først den ene vej og så den anden vej. Vi stod ½ time på den bro, inden vi gik videre til næste sted man kunne stå og observere trafikken! Moren blev ganske kold af at stå stille i så lang tid - men det bekymrede absolut ikke den 2½-årige! Han nød det!

Men en tur i en bil man selv må køre får da også det store smil frem :-)


De andre børn har jeg faktisk ikke rigtig billeder af - men jeg er Onkelen dybt tanknemmelig over, at han tager den mest dristige af dem med i de mere ekstreme forlystelser, så jeg og faderen kan holde vores organer (og mavesæk især) på deres rette plads i legemet!
For første gang var vi inde og se akvariet de har der - måske fordi det plejer at være godt vejr, når vi er i Legoland har vi ikke været der før. Det var interessant, og for den ene 8-årige var det faktisk et af turens højdepunkter - men han er heller ikke til de aller vildeste forlystelser.

På et tidspunkt mødte jeg nogle trætte voksne, der egentlig helst ville hjem i varmen og tørvejret, men de måtte væbne sig med lidt mere tålmodighed før bedsteforældre og børn var helt færdige med at prøve tingene.


Det var så Legoland for i år - vi vender frygteligt tilbage ved næste tilbudsrunde!

Ingen kommentarer: