søndag den 7. september 2008

På plads i Szeged

Så kom jeg afsted til Ungarn, nærmere betegnet Szeged. Her skal jeg tilbringe 5 dage i selskab med andre, der beskæftiger sig med familiearbejde indenfor Adventistkirken. Det er et kursusforløb over 5 år, som jeg nu skal tage modul fire og fem i.
Turen gik fint – der gik nøjagtig 14 minutter fra hjulene rørte ungarsk jord, til jeg stod ved bussen vi skulle fragtes videre i, og jeg havde endda fået min kuffert! Så sig ikke, at lufthavnen i Budapest ikke er effektiv!
Så tilbragte jeg knapt 2½ time i en bus i gode kollegers festlige selskab.

Men 38 grader er godt nok varmt! Fik lige lidt Beirut fornemmelser – dog er her heldigvis ikke så fugtigt som der. Så man kan stadig holde det ud. Men det første jeg gjorde var dog at tænde for airconditioning på mit værelse.

Lige nu sidder jeg på balkonen med lyden af lokal popmusik i ørerne fra folkefesten, der foregår lige nedenfor hotellet på flodbredden.


Internetadgangen her er ret så begrænset og købes i små portioner af 15 minutter ad gangen, så der er nok ikke meget jeg får lagt på i denne uge. Men dette blot for at sige, at jeg er kommet godt herned!

Ingen kommentarer: